5 iun. 2016

Gradina din balcon

In sfarsit a venit vremea sa va povestesc despre plantele mele, si desigur sa vi le arat. Totul a inceput vinerea 20 mai, cand ne-am decis sa le cumparam si sa le plantam. Ne-am decis pe loc, nu stiam exact ce sa luam, eu ma gandeam doar la patrunjel si busuioc. Odata acolo, nu ne-am putut abtine sa nu luam rosii, ardei si altele, prea bine aratau. Si am zis ca desi e prima data cand avem plante, si s-ar putea sa nu iasa bine, macar sa incercam, si sa fie ce o fi.


Am cumparat: 3 soiuri de rosii, ardei iuti, ardei albi, vinete, castraveti mini, patrunjel, busuioc, capsune si fragute. 

Nu aveam mari asteptari de la vinete si de la castraveti. Plantele erau foarte micute si amarate, nu ma gandeam ca de acolo chiar mi-ar iesi ceva.

Asteptarile le aveam de la capsune, caci deja se vedeau cateva verzi, si de la ardeii iuti, ma gandeam ca ar fi primii.


Deci vineri le-am cumparat, iar sambata le-am plantat. Pana una-alta, primisem un comentariu de la Dani P. care m-a pus pe ganduri. Eu nu stiam ca nu toate plantele se pot pune una langa alta. Asa ca am cautat informatii pe internet, ca sa fiu sigura ca le organizez bine in ghivece. Aici a aparut o problema: castravetii si vinetele nu se inteleg deloc bine. Dar nici cu ardeii nu se inteleg bine. Asa ca pana la urma nu am avut de ales si a trebuit sa pun castravetii si vinetele in acelasi ghiveci. Cu patrunjelul intre ele, sa faca cumva de bariera :))

Am gandit foarte mult cum sa le pun, si poate nici asa cum sunt acum nu e chiar perfect, dar pana la urma se pare ca si vinetele si castravetii sunt happy :D

Cam asa aratau plantele in sambata cand le-am plantat. Rosiile cam lesinate, caci era mult soare si poate s-au stresat de la mutare. Le-am acoperit in ziua aceea.

 Iar asa arata acum, dupa doua saptamani:

Rosiile au crescut foarte mult, la fel si ardeii, busuiocul, vinetele si castravetii.
Patrunjelul e pe moarte, nu cred ca mai poate fi salvat. Nu stiu ce s-a intamplat cu el.
Capsune inca nu avem, inca sunt verzi, unele am ajuns sa cred ca sunt din plastic pentru ca nu cresc :)) Fragutele au facut o gramada de flori. Castravetii cresc ingrozitor de repede! Mai jos o sa puteti sa vedeti ca in curand o sa fac salata de castraveti :))

Am facut multe poze in astea 2 saptamani. Va pun cateva, ca sa vedeti cum au evoluat fiecare in parte. In afara de patrunjel (din pacate), sunt tare mandra de ele si de faptul ca le vad cum cresc la mine pe balcon :)

In cateva zile: Patrunjelul era bine, inca, iar castravetele deja crescuse. Rosiile nu mai erau lesinate.
 Capsuna aceea este la fel si acum. Nu inteleg de ce s-a oprit din crestere. In schimb sunt altele care au crescut mai mari, dar sunt inca verzi.

Ma scuzati ca am pus iar atatea poze, nu stiam pe care sa le aleg :)
Cum vi se par plantele mele? Daca aveti ceva idei, le accept cu mult drag, chiar m-as bucura sa imi dati sfaturi. Inca am muuuulte de invatat.

Am ceva nelamuriri totusi.. de exemplu: rosiile sunt foarte rezistente, nu sunt legate de niciun sprijin, oare e necesar sa le leg de un bat? Iar castravetele mi se duce intr-o parte, eu zic ca ii trebuie un sprijin, iar sotul spune ca poate e normal sa traga la pamant, pentru ca si asa castravetii sunt mai grei. 

Sunt foarte bucuroasa ca am aceste plante, le privesc in fiecare zi, sa vad pe unde au mai scos vreo frunza sau floare noua. Rosiile sunt pline de "boboci", ardeii au flori, planta vinetei a facut niste tepi in mijlocul frunzelor, de culoare mov; busuiocul arata foarte bine si mai bogat decat la inceput..

Va mai tin la curent daca mai apare vreo noutate :)

O duminica frumoasa va doresc, pupici!

29 de comentarii:

  1. capsuneee, bravo :)
    buna treaba ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Niste capsuni mi-as pune si eu pe balcon, caci tare imi e dor de alea de acasa. Bine, daca ar fi dupa mine, as vrea o casuta pe pamant, unde sa am o gradinita mica si simpatica si poate si o bancuta. Si un alun dragalas sub care sa imi beau in fiecare dimineta cafeluta. Ai o gradina bogata acolo, vad ca busuiocul o duce tare bine. Numa bun de pus la o fripturica. :) Sa ai o recolta cat mai bogata. Cred ca abia astepti sa le incerci pe toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Amalia!! Busuiocul o duce chiar bine. Mi-a fost mila sa tai din el, dar a trebuit s-o fac :)) E foarte gustos! L-am pus la salata de cartofi, desi e foarte bun cu rosii si mozzarella. Ooh, visez si eu la o casuta unde sa am gradina mea, iarba verde, si o zona chill-out unde sa stau linistita cu cafeaua in mana :D

      Ștergere
  3. Tare harnicuta mai esti,este atat de frumoasa gradina ta din balcon!La rosii le trebuie un sprijin sigur ca da ,infigi un tarus si legi planta de el,eu uneori leg de doua ori pentru ca planta tot creste ,iar atunci cand are multe rosii pe ea risca sa se rupa.Sa nu uiti de copilit la rosii( indepartarea lastarilor formati la subsuoara frunzelor ).Te pup si spor la gradinarit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc foarte mult, Carmen! Deja am pus sprijin la rosii si la castraveti. Au crescut plantele, desi rosiile inca nu apar. Castravetii cresc enorm. Multumesc de sfaturi, mereu prind bine :) Pupici!

      Ștergere
  4. Eu nu prea ma pricep la astfel de plantari. Am avut o data in balcon niste capsuni care au si rodit, dar doar anul respectiv. As vrea doar sa-ti spun de busuioc, pe care il plantez an de an. Deobicei intr-un ghiveci separat, pentru ca are multe radacini fine ce se intind ca o plasa si e foarte setos. Oricum, e o adevarat placere sa "gradinaresti" si imi pare bine ca ti-ai facut asa ceva. E si deconectant.
    O saptamana frumoasa si roditoare!
    Daca e pus impreuna cu altceva, ar trebui sa fie o planta care are nevoie de aceeasi cantitate de umezeala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu stiu ce va fi de capsuni anul ce vine, vom vedea. De busuioc mi-au zis deja cateva persoane pe aici, ma tot gandesc ce sa fac. Pentru ca pare ca ii merge foarte bine acolo, a crescu mult si face frunze frumoase. Vrei sa spui ca poate face rau plantelor de langa? Desi, cu timpul, parca vad ca vor merge toate separat, prea au crescut deja :)
      Multumesc, Suzana, de sfaturi! Un weekend minunat!

      Ștergere
  5. Ce fain ti-ai facut, la mine nu e soare si nu pot creste mare lucru. Sa va bucurati de rod bogat!
    pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! E prima data cand gradinaresc, si adevarul e ca nu ma asteptam sa imi aduca atata bucurie si satisfactie. Nu stiu cate vom avea pana la urma din ghivecele astea micute, dar merita efortul. Te pup, Mihaela!

      Ștergere
  6. tii, ce fain ti-ai facut! Si toate sunt vesele! Uite ca nici tu nu te poti abtine sa cumperi plante, si eu sunt la fel :D.
    Eu dupa experimente esuate am invatat cum sa asociez plantele pe balcon. Unele se ajuta pe altele, iar altele sunt in concurenta pe lumina si resurse asa ca nu se descurca niciuna :).

    Eu le-am pus impreuna functie de cata apa si cata lumina au nevoie, pt ca unele le las in spate (un pic umbrite). Si la mine pe balcon capsunile sunt mici asa,pe cand cele din gradina au inceput si sa se coaca; asa ca la anul o sa mut toate capsunile in gradina si o sa tin plante aromatice pt ca le folosesc mai des si proaspete: menta, busuioc, ciboulette, si flori.

    Rosiile le tin langa balustrada si le leg de balustrada cu atza. De copilit, unele le-am copilit, altele nu, si au rodit la fel. Copilirea insa a fost necesara cand am pus prea multe rosii in acelasi loc :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeesc :D Sunt sigura ca voi mai cumpara cu timpul, doar sa fac putina experienta! Chiar imi place sa le cresc, si ideea de a cultiva propiile rosii, castraveti si altele.. e minunat! E nevoie de experienta si experimente si la mine.
      Acum va trebui sa mai mut din ele in ghivece mai mari, asa ca poate o sa caut alte ierburi sa pun in ghivecele mici. Patrunjelul a murit, menta nu prea o folosim, dar as putea sa am in caz ca e nevoie, nu stiu. Rozmarin, ciboulette, cimbru.. Am nevoie de un balcon mai mare! :))

      Ștergere
  7. Foarte fain!
    Nici eu nu ma pricep, dar din ce am vazut la mama stiu ca busuiocul ar trebui pus separat (cum scrie si Suzana). Patrunjel, mama pune intr-o farfurioara capatul cu frunze si il uda cand ramane fara apa - face frunze desi nu e in pamant, dar cand e in pamant face si mai multe. Rosii a avut in balcon (si din cele mici si din cele mari) si le-a legat de un bat, sa nu se aplece de la rod. Si ardei iuti a avut, si s-au descurcat foarte bine. Despre castraveti si capsun nu stiu... :)
    Succes!
    Iti doresc o saptamana super! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, cum ii spuneam si Suzanei, busuiocul pare fericit acolo, a crescut mult. Ma gandesc daca motivul pentru care trebuie mutat separat este ca sa ii mearga lui bine sau sa nu faca rau altor plante. Patrunjelul a murit :( Vrem altul, dar inainte trebuie sa ma asigur ca ii va merge bine, poate il las separat.
      Multumesc foarte mult, weekend minunat! Te puup!

      Ștergere
  8. Mi s-a parut ca am scris, dar probabil n-am apasat butonul :)
    Ziceam ca trebuie sustinute neaparat rosiile, chiar si ardeii si vinetele. Iar castravetele, eventual sprijinit pe ceva sa nu atinga cimentul, in cazul in care se va incinge la vara. Busuiocul e cel mai frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dani, rosiile si castravetii deja i-am legat si le-am pus sprijin. Rosiile inca nu fac rosii :) dar fac multe flori deocamdata. Castravetilor le merge mai bine acum ca i-am legat, cresc foarte foarte repede! Mai ramane sa leg vinetele si ardeii. Multumesc de sfaturi si apreciere! :)

      Ștergere
  9. eu nu ma pricep deloc, dar imi pare ca arata toate foarte bine, sunt viguroase!

    eu am doar un cactus pe pervaz :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Alina, aveam si eu odata un cactus, cand eram adolescenta, care mi-a murit, mi s-a uscat :)) Nu ma credea nimeni cand le ziceam.
      Nici eu nu ma pricep, dar invat. Imediat o sa imi fac salata de castraveti :D yupii
      Te pup!

      Ștergere
  10. Se pare ca ai "mana buna":D Tin minte ca in urma cu muuuuulti ani, punea mama in ghiveci, tot in balcon, patrunjel. Si duminica facea pizza, si punea patrunjel din ghiveci. Tare buna mai era. Sper sa ai o recolta bogata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Claudia! Mie patrunjelul mi-a murit, dar busuiocul e delicios :D

      Ștergere
  11. Wow.. arata foarte bine acolo, pe balcon. Mi-ar placea si mie, insa nu am spatiu. xoxo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand stateam in Franta, nu aveam balcon. Dar aveam busuioc si patrunjel, in ghivece mici separate, le tineam in bucatarie la geam, si le-a mers destul de bine :)
      Pupici!

      Ștergere
  12. Multumesc mult, Luiza! Deocamdata am mancat o capsuna, castravetii cresc foarte foarte mult, imi apare o vanata, un ardei, si restul sunt flori, multe flori. :D
    Le ud doar seara, cand nu mai aveam soare pe balcon si cand e mai racoare. Daca ploua nu le ud :))
    Rosiile si castravetii i-am legat deja, castravetilor le merge mult mai bine acum! Se pare ca am facut bine.
    Vai, nuu, cum sa ma supar?? Dimpotriva, ma bucur enorm ca pot sa impartasesc mica mea gradina cu voi, si ca voi ma ajutati cu sfaturi!! Rosiile si castravetii i-am legat pentru ca am citit mesajele de aici :) Sunt incepatoare si am nevoie de ajutor.
    Am vorbit deja cu sotul meu cand ti-am vazut mesajul. Si eu ma gandesc ca sunt mici ghivecele.. mai ales acum ca au crescut atat de mult, parca le lipseste loc.. Sotul spune ca a vorbit cu tatal sau, si spune ca daca pamantul e bun, nu e problema. :)) Acum sa vedem cum rezolvam, ca avem amandoi idei diferite. Totusi, cred ca pana la urma le vom muta intr-un ghiveci mai mare, mi-e si mila de ele sa le vad intr-un loc asa stramt. Multumesc de sfaturile tale! Un weekend frumos, te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce bine arata!
    Abia astept sa fac si eu asa, sa fiu la casuta mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E tare linistitor! Imi place experienta, abia astept sa am o casuta micuta cu gradina sa pot pune mai multe :)

      Ștergere
  14. Buna, foarte frumos! Poti sa ne spui de unde ai cumparat plantele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Le-am cumparat de la Coop Bau+Hobby, in Elvetia. Dar sunt magazine asemanatoare si prin alte tari, de exemplu Hornbach.
      Multumesc!

      Ștergere