16 apr. 2016

Plimbare de sambata: Bruderholz und Baselland

Buna!! Ce mai faceti?

Eu doar ce am ajuns acasa dupa o scurta plimbare si am zis sa va arat pe unde am fost si ce am facut, caci daca nu v-am mai spus pana acum, sunt destul de uituca si.. adevarul e ca incep sa se adune ideile pentru blog si pe cand sa le impartasec cu voi, uit sa spun multe chestii importante. De acolo faptul ca scriu cam... slabut si fara detalii. Bine, nu e nicio noutate ca nu le am cu povestitul.

Asa deci, zilele astea ploua cam mult, normal.. e primavara. Pe la 10-11 a iesit soarele si am fugit repede sa urcam in masina si sa ne plimbam prin imprejurimi, sa profitam de vremea buna. Am trecut odata cu autobuzul prin Bruderholz, acesta fiind un cartier ar orasului Basel. Mai bine spus, este o urbanizatie cu mult verde. Se afla cumva pe un deal, deci e plin de urcasuri si coborasuri. Are o multime de parcuri, gradini inmense si casute care mai de care mai frumoase. Si o gramada de flori, multe, multe flori. Ne-am plimbat, ba cu masina, ba pe jos, pana am gasit acest loc. Este vorba de o plantatie de lalele, unde se si vand, dar nu este nimeni nicaieri, este self service. La intrare este o casuta micuta din lemn unde lasi papucii tai, incalti niste sosete din plastic de unica folosinta (sunt acolo) si incalti niste papuci de umblat prin gradina. Ei le lasa pe toate acolo cu speranta ca nimeni nu le fura. Dupa asta, sunt la dispozitie niste cutite micute speciale pentru a taia florile, si.. let's go!

Ne-am plimbat printre toate lalelele inflorite, am ales care ne-au placut, ne-am facut buchetul nostru pe plac, iar la sfarsit le-am curatat bine de frunze si le-am legat cu o ata groasa. Am ramas placut surprinsa de increderea elvetienilor. Stiu, am mai si auzit, deci stiu ca sunt foarte increzatori. Mi s-a mai intamplat defapt si in alte situatii sa ma uimesc de increderea lor oarba si total ciudata pentru mine. Dar nu stiu cand o sa ma obisnuiesc cu felul acestea de a fi, al lor. Am pus papucii la loc, cutitul la fel, am platit lalelele noastre (cred ca o sa vedeti in poza unde anume trebuia sa punem banutii) si am plecat. Mi-a placut foarte mult plimbarea printre lalele si experienta de a le culege mie insemi. Dupa aceste poze, va povestesc si despre parcul de langa casa mea.

Ah, lalelele nu le-am cules foarte deschise, o sa le fac poza si acasa in toata splendoarea lor :))
Mai jos vedeti, in prima poza, ca se plateste in cutiutele acelea gri, sunt doua. Pe rosu scrie ca amenda este de 50chf daca nu platesti lalelele. Si intre butoaie, sunt agatate cutitele, vedeti?








Nu am luat foarte multe lalele, si nici nu am facut poza la toate felurile, dar va spun eu ca erau o gramada de feluri :)


 Da, fug spre copac :)))
Si daca tot am vazut-o (parcata), am spus sa va arat si voua masina mea preferata: Tesla. Noi visam la masina asta inca de cand a aparut, este 100% electrica, superba, incapatoare.. etc :))


Venind spre casa, am zis sa ne orpim la parcul de langa noi. Poza de mai sus, cu Tesla, e facuta in parcarea parcului de fapt. Si aici in parc am descoperit ceva nou. Se pare ca in spatele restaurantului este o intrare intr-o gradina inflorita, precum ii spune si numele, gradina englezeasca. Nu va mirati de ce nu am descoperit pana acum, pentru ca acest parc este inmens :)) Pozele de mai jos sunt din gradina englezeasca si imprejurimi.











 Ia uite cu cine ne-am intalnit pe drum! La cel de mai jos vroiam sa ii fac o poza si cand m-am aplecat a inceput sa vina spre mine :D






Daca nu ploua, poate mai iesim la plimbare. La voi cum e? Va doresc o sambata cat mai frumoasa!! Va pupacesc!

16 comentarii:

  1. vai, cate flori frumoase :) si ratuste :).

    dar acum iti dai seama ca te voi intreba de ce alergai inspre copac? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) pai sa fac poza cu el, daca tot era acolo. Si nu ca ma feream de masini, ca pana ce-am stat acolo n-a trecut niciuna :)) dar eram fericita, imi place locul acela :D

      Ștergere
  2. vai ce frumuseti!
    interesanta ideea cu lalelele. banuiesc ca experienta e si mai si...
    ce frumos a stat ratoiul la poze...
    imi place si masina, electrica si eleganta. astept repede poze cu ea la voi in parcare...
    o duminica frumoasa sa aveti! cu plimbari si poze eventual...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine experienta a fost chiar foarte placuta! Nici nu mai stiu cand a fost ultima data cand am intrat intr-o gradina sa imi culeg singura florile... Iar acum imi sunt atat de dragi! O sa pun poza cu ele, sunt minunate! Te pup cu drag!

      Ștergere
  3. Superb totul, raiul pe pamant! Sa ne mai arati pe unde te plimbi, asa putem sa ajungem si noi pe acolo macar virtual.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Carmen! Sunt doar detalii, din locuri apropiate si aparent normale.. dar de ceva vreme incoace am inceput sa vad cu alti ochi toate detaliile acestea, parca ma bucur mai mult de culori, de flori si de soare. Multi pupici si tie!

      Ștergere
  4. Frumos aici pe la tine!
    Imi pare bine de cunostinta!
    O seara frumoasa si o saptamana senina!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce frumoase sunt pozele cu flori! ma topesc de drag!
    In rest, despre Tesla, imi place la ea totul mai putin pretul: 100 mii euroi. Cea noua, de 30 mii, iese la sf lui 2017...sa videm cum va fi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uff, da.. e scumpa, stiu. Sotul mi-a spus ca i-ar ajunge si asta care iese la sfarsitul lui 2017 :)) Eu visez la ea, sotul meu chiar o vrea! Vom vedea.. mult ar trebui sa se schimbe lucrurile ca sa o avem :))

      Ștergere
  6. Ce de flori acolo la voi ! Tare frumosi sunt rhododendronii, inseamna ca aveti o clima blanda. Cat despre Tesla, la noi n-am vazut inca nici una :)
    Toate cele bune, Evelyn !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Sunt tare frumosi! La intrare erau si pe rosu rhododendronii (nu stiam numele, mi-am dat seama dupa ce am cautat pe google, multumesc). Se pare ca tin doar in jur de doua saptamani, si se pare ca multa lume vine special sa ii vada. Interesant..
      Cat despre Tesla, nu stiu unde te afli, dar depinde mult de tara. De exemplu, in Spania nu cred ca este vreuna, caci nu prea sunt incarcatoare. In schimb in Elvetia, Olanda, Germania, Franta.. si alte tari, au destul de multe incarcatoare.
      O saptamana cat mai frumoasa in continuare!!

      Ștergere
  7. Sunt minunate lalelele (florile mele preferate) si intreg conceptul! Tare mi-ar placea o vizita printre ele ;)

    Eu sunt din Pitesti, iar la noi saptamana asta e un fel de festival, dedicat lalelelor "Simfonia lalelelor". Abia astept sa ajung pe acolo si sa imi iau cat mai multe flori (pentru vaza si pentru gradina).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am indragostit de lalelele pe care le-am cules. Sunt atat e dragi!! Sotul meu spune ca am sa plang cand or sa moara :(
      Pacat ca nu am gradina...
      Festival dedicat lalelelor?! Ce poate fi mai frumos?? Distractie placuta! Sa iei muuulte flori frumoase! Te pup

      Ștergere
  8. Superb in gradina englezeasca, mi-a ramas gandul la copacii/arbustii aia incarcati de flori albe. Rododendron, mi se parea mie cunoscut, ce bine ca a zis doamna Dani, in Ciucas se face dulceata din aceste flori.
    Minunata plimbarea ta, la fel si ideea de a-ti alege singur florile, sa faci plata. Asta inseamna pentru mine civilizatie si bun simt.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Erau aceleasi flori si pe rosu, minunat... Din cauza luminii nu a iesit nicio poza prea buna sa ca pun, ce rau imi pare. Dulceata? Interesant. De flori, doar dulceata de trandafiri am mancat, si... raman la cea de macese si la cea de zmeura :D
    Te pup!!

    RăspundețiȘtergere